mandag den 21. marts 2011

Hvad kasserne gemte.

Idag kom min lillesøster Camilla forbi med et halvt kælderrum med kasser - nok en 20-23 stykker plus diverse poser. I kasserne og poserne ligger der for det meste garn, men den ene kasse, som jeg tog med op var en sand guldgrube.

De øverste lag bestod af gamle "Alt om håndarbejde", "Burda", "Alt for damerne" og flere andre magasiner med snitmønstre mv. tilbage fra 1962. Så det var bare at gå i gang med at kigge dem igennem, og der lå i hvert fald de næste 20 hvis ikke 30 kreaprojekter klar, så der er nok til de næste mange år.

I de nederste lag begyndte de rene nostalgiske ting så at dukke frem - inklusiv en masse poser med gamle billeder af familien - helt tilbage til mine tipoldeforældre.

Kommer et par stykker af dem ind her.



Min mormor med min moster Kirsten i klapvogn og min morfar med min mor på skulderen.
Billedet er taget i Oslo på nationaldagen - 17.Maj 1960


Igen min morfar med min mor på armen og min mormor med moster Kirsten i klapvognen



Min mor og moster Kirsten i parken



Min mor og moster nu i skolealderen.

De to billeder af min oldemor og oldefar, som jeg bedst husker fra når vi var på besøg hos mormor og morfar.

Min mormor sammen med sine to brødre Holger til venstre og Harry til højre.
Der er simpelthen så mange billeder, at det vil tage flere uger at få dem scannet ind og behandlet i Photoshop, så der er nok at gå i gang med. Vil gå ned i kælderen og se hvad den næste kasse gemmer - fortsættelse følger...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar